شروع نامه آیت الله بهجت به آقا این بود که بنده انتصاب حضرتعالی را به سمت مقام ولایت و رهبری تبریک عرض میکنم.... بعد آقا به آیت ا... مصباح فرموده بودند که تا حالا خیلیها از مردم و مس?ولین با من بیعت کردند ولی هیچ کدام دلم را آرام نکرد که من در این جایگاه باید باشم یا نه؛ الا این نامه که خیالم را راحت کرد. چون میدانم ایشان اصلا بر مبنایی که دیگران ممکن است بنویسند و حرف بزنند، نمینویسند و صحبت نمیکنند. ادامه مطلب...
*اولین نشانه فاطمی بودن توجه به ولایت است، چون حضرت زهرا سلام الله علیها شهیده راه ولایت است.
*اینقدر این ولایت و ولایتمداری مهم است که امام صادق علیه السلام در حدیثی می فرمایند:«ولایتی لامیرالمومنین خیر لولادتی عنه» مفهومش این است که: اینکه من ولایت امیرالمومنین را دارم برای من فضیلتش بالاتر از آن است که از حیث جسمی فرزند امیرالمومنین هستم و جدم علی(ع) است.
*نمی شود کسی دم از امام زمان(عج) بزند، دم از حضرت زهرا(س) بزند و بعد منکر ولایت باشد! کاری با حضرت آقا نداشته باشد! این فرد دکان باز کرده است!
*اگر دیدید کسی دم از امام زمان و ولایت و حضرت زهرا می زند و با ولایت فقیه کاری ندارد، خیلی که بخواهیم حمل بر صحت کنیم این است که دچار سوء فهم شده! نمی فهمد قصه چیست…
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی با موضوع “شاخصه های ولایتمداری” در هیئت روضه الزهرا(س) اهواز
1-کلیپ منتخب با موضوع ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه. زمان:12 دقیقه
تصویری/ با فورمت wmv و حجم 8 مگابایت * از اینجا دریافت کنید
تصویری/ با فورمت wmv و حجم 4 مگابایت * از اینجا دریافت کنید
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله :
" رجب ، " ریزان" نامیده شده است ، چرا که در این ماه ، رحمت خداوند بر امت من فرو می ریزد."
رجب از راه می رسد، قدر حضورش را بدانید که ناگاه خواهیم دید در حال وداع است.
بهارعاشقان و دلدادگان حریم کبریایی فرا رسیده است. ماه رجب فصل روئیدن جوانه های عاشقانه زیستن و ماه شست و شوی دل و جان از زنگارهای گناه و غفلت ، و آماده شدن برای ورود به ضیافت الله اعظم است. کسانی که دل درگرو محبت خدا نهاده اند، لحظه شماری می کنند تا با ورود به ماه رجب وبهره مندی از برکات آن، به درک فیوضات ماه عظیم شعبان موفق شوند و پس از آن بتوانند مدال لیاقت ورود به ضیافت الهی در ماه رمضان را دریافت نمایند.
ماه رجب ، سراسر نور و فضیلت و رحمت است. شب اول آن که جزء چهار شب برتر سال است و شب زنده داری در آن که بسیار مورد تاکید قرار گرفته ، لیلة الرغائب( اولین شب جمعه ماه) و میلاد ابوالائمه امیرالمومنین علیه السلام تا شب نیمه رجب و ایام مبارک " بیض" که راهیان طریق سلوک به اعتکاف و مناجات با رب جلیل می نشینند وبیست و هفتم رجب که رحمت الهی ظهور کرد و محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به رسالت مبعوث شد.
رعایت کنندگان حرمت ماه رجب و عاملین به اعمال آن را " رجبیون" نامند. همانا که در قیامت فرشته ای ندا می دهد:" أین الرجبیون" ، کجایند افرادی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن را انجام داده اند.
آنان بندگان خالصی هستند که در دنیا و در میان مردم بی نام و نشان زندگی می کنند و آنگاه که ماه رحمت فرا می رسد خود را در نهر نورانی رجب شست و شو می دهند و با دلی صاف و بی آلایش و پاکیزه از غفلت ها، کینه ها و گناهان،خود را برای نزول رحمت های الهی مهیا می کنند.
امام خمینی (ره ) ، این عارف بالله در مورد ماه رجب می فرماید:
" شرافت ماه رجب در زبان ها ، در بیان ها، درعقلها و در فکرها نگنجد. رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است."
روزه داری دراین ماه ، مورد تأکید قرار گرفته و پاداش فراوانی برای روزه داران به خصوص در روزهای اول، وسط و آخر ماه وعده داده شده است.
حال این ماییم واقیانوسی از معنویت که قدم در بهار آن گزارده ایم تا با همتی خدایی خود را در برابر نفخه الهی که دراین فصل، وزیدن می گیرد قرار دهیم و با دل کندن از تعلقات دنیایی، مقدمات ورود به جاده سلوک را فراهم ساخته و رنگ خدایی بگیریم.
امید است آنگاه که دستان خود را بر آستان الهی بلند می نمائید و به مناجات که زیباترین تجلی روح انسانی است، می پردازید ما را از دعای خیر خویش محروم ننمائید.
سید مرتضى شریفى ااا امید به آینده در سرشت انسان به ودیعه نهاده شده و خداوند هم بر آن تأکید کرده و با تأکید آسایش پس از دشواری را گوشزد می کند.(1) ناامیدی و یأس از رحمت الهی را کفر و از گناهان کبیره برشمرده است.(2) و هدف از آفرینش انسان را خلیفه الهی و تکامل و در نهایت خیر برای وی قرار داده است، اما این خیر زمانی به طور کامل جامه عمل می پوشد که جامعه آرمانی شکل گیرد و این جامعه آرمانی نیز در پناه حکومت شایستگان شکل می گیرد و به بشریت در تمامی ادیان وعده آن داده شده است و در مکتب اسلام علاوه بر نوید آن، توصیه به تلاش برای رسیدن به آن شده و دعوت به انتظار این جامعه آرمانی صورت گرفته است. این جامعه آرمانی با قیام جهانی مهدی موعود(عج) تحقق می یابد و بر این اساس انتظار ظهور و گشایش کار مسلمین نیز از با ارزش ترین اعمال است.
در بیانات معصومین(علیهم السلام) هم به کرات از اهمیت و ارزش انتظار سخن رفته است، چنانچه پیامبر(ص) می فرماید: با ارزش ترین اعمال امت من انتظار فرج است. پیوسته شیعیان ما در غم و اندوهند تا زمانی که مردی از فرزندان من قیام کند که به وسیله او قسط و عدل برزمین حاکم شود، چنانچه ظلم و جور حاکم شده است و انتظار فرج عبادت است. (3)
ابوخالد کابلی از امام زین العابدین(ع) نقل می کند که فرمود: غیبت امام دوازدهم(ع) طولانی می شود، سپس فرمود: ای ابوخالد مردم زمان غیبت که اعتقاد به امامت مهدی(عج) دارند و منتظر ظهور وی هستند بهترین مردم هر زمان می باشند، زیرا خداوند متعال به آنها عقل و بصیرت و معرفت داده است، به طوری که غیبت برای آنان مانند حضور است و مقام آنان مانند مجاهدین زمان پیامبر است. آنان مخلصونند و شیعه واقعی و دعوت کنندگان به دین می باشند.
بعد می فرماید انتظار فرج خود بهترین فرج است. (5)
علی(ع) فرمود: منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید که بهترین عمل نزد خداوند انتظار فرج است. (6)
امام صادق(ع) فرمود: کسی که در حال انتظار بمیرد مانند کسی است که در راه خدا شمشیر بزند. (7)
و نیز می فرماید: هر کس بمیرد و منتظر ظهور باشد مانند کسی است که در خیمه مهدی باشد. راوی می گوید: سپس امام فرمود: بلکه مانند مجاهد در میدان جنگ در کنار حضرت است بلکه مانند کسی است که در رکاب پیامبر(ص) به شهادت برسد. (8)
امام صادق از رسول الله (ص) نقل می کند که فرمود: بعد از شما مردمی می آیند که یک نفر از آنها اجر و ثواب پنجاه نفر را دارد. گفتند: یا رسول الله ما در بدر و احد و حنین در کنار شما بودیم و قرآن هم بین ما نازل شد. پیامبر(ص) فرمود: شما تحمل و صبر آنان را ندارید. (9)
حکیم بن عینیه می گوید: پس از جنگ امیرالمومنین(ع) با خوارج نهروان مردی گفت: ای امیرالمومنین خوشا به حال ما که در کنار شما با جهاد به این سعادت و توفیق رسیدیم. فرمود: به خدا قسم گروهی با ما در این سعادت شریکند که آباء و اجدادشان هنوز به دنیا نیامده اند. راوی با تعجب سوال کرد چگونه؟ حضرت فرمود: گروهی در آخرالزمان می آیند که با همه این فضائل شریکند و به ما سلام می کنند و در همه مسیر حق با ما شرکت دارند. آنان منتظران فرج هستند. (10)
منبع : صبح صادق
¤پی نوشت ها در دفتر نشریه موجود است.
شیخ رجبعلی خیاط(ره) میفرماید: «قیمت تو به اندازه خواست توست، اگر خدا را بخواهی قیمت تو بینهایت است و اگر دنیا را بخواهی، قیمت تو همان است که خواستهای»[1]
روزگار عجیبی شده، انسانها اسیر و مسحور «دنیای فانی» گشته و همه دروغها، فریبها، دغلبازیها، بیمروتیها، جهالتها و تغییر ذائقهها و ارزشها را در مسیر مغناطیسی آن به جان میخرند و حواسشان نیست بهایی به گزافی «خدا» در برابر آن میپردازند. «عروس هزار داماد دنیا» دلها و دیدههایمان را مجذوب خویش ساخته و «خدا»، تنها لقلقه زبانمان و شیرینی قسمهای دروغمان گشته و غریبانه از «متن» زندگیمان به «حاشیه» رانده شده است و همه هم عادت کردهایم به این خسران و دیگر تنفس در اتمسفر «دنیاپرستی» و «خودخواهی» ریههایمان را حساس نمیکند، و دیگر کَکمان هم نمیگزد که چرا اینقدر در خدافراموشی جاهلانهیمان، درهم میلولیم و سرِ خود شیره میمالیم.
دوستان، باید فراموشی خدا در زندگیمان را جدی بگیریم؛ باید با خدا رفیق باشیم و به فرمودهی امام بزرگوارمان «یک لحظه از خدا غافل نشویم»2 باید بدانیم که «در درگاه خدا و اولیای خدا همه چیز هست، در حالی که جاهای دیگر خبری نیست. علم، حیات، عافیت، دنیا و آخرت آنجاست»3
نکند دانسته و ندانسته بتهای خودتراشیدهی «پول» و «ماشیـن» و «مقام» و «تیپ و لباس و خانه» را در کعبه دلمان جا داده و به پرستشی جاهلانه بگیریم. به فرمودهی مرحوم حضرت آیتا... بهاءالدینی(ره)، «همه این اربابها را رها کنید! فقط یک ارباب پیدا کنید که خدای تعالی است»4
دوستان! کاش همه زندگیها، با نیتها و هدفهای خدایـی، فارغ از دغدغهها و استرسهای دروغیـن، و فارغ از قید و بندهای آرامشگیر دنیایی جهتگیری میشد و تداوم مییافت که «چنانچه زرق و برق دنیا را نخواهی و بهانه خدا را بگیری، در نهایت خداوند متعال دستت را می گیرد و بلندت میکند. آن وقت است که انسان لذت میبرد»5
پایان سخن را همچون آغازش به نکتهی لطیف عارف واصل شیخ رجبعلی خیاط(ره) متبرک میکنم که فرمود:«فرهاد هر کلنگی را که میزد میگفت «شیرین جونم!» و غیر معشوق خود ذکری نداشت. این دفتر را به عشق محبوب بنویس! پارچه را به یاد او متر کن! در اینصورت همهی اینها مقدمه وصل است، حتی نفسهایی که میکشی به یاد او بکش»6
پینوشتها:
1و6 ـ کیمیای محبت، گردآورنده محمدی ری شهری
2ـ صحیفه نور
3و4 و5 ـ آیت ا… بهاءالدینی، سلوک معنوی