شهید برونسی معروف بود به نظر کرده حضرت زهرا س و خوشا به حالش که در ایام فاطمیه پیکر مطهرش کشف شد و تجدید عزای نبودنش همزمان شد با ایام عزای مادر تشیع.
خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پس از 27 سال پیکر شهید برونسی در عملیات ویژهای در شرق دجله کشف شد.
سردار سید محمد باقرزاده ظهر روز یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شهید برونسی پلاک هویت، بخشی از صفحات قرآن به همراه جانماز و مهر، سربند لبیک یا خمینی و لباس بادگیر خاکی منقوش به آرم سپاه پیدا شده است.
وی ضمن تبریک پیدا شدن پیکر بیسر شهید برونسی به مردم متدین و شهید پرور مشهد به ویژه خانواده این شهید بزرگوار تصریح کرد: به همه دولت مردان و مسئولان توصیه میکنم از این شهید بزرگوار درس تبعیت از ولایت فقیه بگیرند
باقرزاده با بیان اینکه این شهید والامقام سر در بدن ندارد تأکید کرد: شهید برونسی بر آرمانهای خود استوار است.
وی ضمن تبریک پیدا شدن پیکر بیسر شهید برونسی به مردم متدین و شهید پرور مشهد به ویژه خانواده این شهید بزرگوار تصریح کرد: به همه دولت مردان و مسئولان توصیه میکنم از این شهید بزرگوار درس تبعیت از ولایت فقیه بگیرند.
درباره شهید برونسی (متن و تصویر)
مصاحبه سردار باقرزاده با رسانه ها: خبر کشف پیکر شهید برونسی +
صبح شنبه 21 فروردین ماه سال 1378 وقتی که او فرازهای آخر دعای عهد را زمزمه میکرد مقابل خانه اش منافقی در لباس خدمتگزار درکمین او نشسته بود .
سرانجام لحظه ی موعود فرا رسید . ساعت 6.45 در باز شد و ماشین امیر بیرون آمد .او منتظر ماند تا فرزندش مهدی در پارکینگ را ببندد و به او برسد ...ادامه ی ماجرار ا پلیس چنین گزارش داد :
مهاجم ناشناس در پوشش کارگر رفتگر به محض خروج امیر صیاد شیرازی از منزل و در حال سوار شدن به اتومبیل خود به وی نزدیک شد .امیر شیرازی وقتی متوجه آن مرد رفتگر نما شد منتظر ماند تا او خواسته اش را بیان کند . مرد مهاجم پاکت نامه ای را به دست امیر داد تا آن را بخواند . امیر در حال باز کردن پاکت بود که ناگهان مرد ناشناس با سلاح خودکاری که پنهان کرده بود وی را هدف چند گلوله از ناحیه ی سر و سینه و شکم قرار داد و از محل حادثه گریخت ..
و اما خبر شهادت سر لشگر علی صیاد شیرازی همه ی ایران را تکان داد ..صبح روز 22 فروردین مردم تهران به نمایندگی از همه ی ایران سیاه پوش و مغموم به خیابان ها ریختند تا قهرمان سال های نبرد را تشییع کنند ابتدا رهبر انقلاب بر تابوت فاتخه خواند سپس بوسه بر تابوت نهاد ..
آنگاه تنها عکس اوبود که هم چنان آرام بود . گویی به ملت میگفت من باز خواهم گشت ..هنوز کار من تمام نشده است..
...فاخرجنی من قبری موتزرا کفنی شاهرا سیفی مجردا قناتی ملبیا دعوه الداعی ...( اگر میان من و ظهور امام زمان مرگ فاصله انداخت پس مرا در حالی که کفنم را بر گردن افکنده و شمشیرم را از نیام بر کشیده ام و نیزه ام را در دست گرفته ام و دعوت تو را در همه جا اجابت کرده ام بر انگیز ..)
منبع : کتاب در کمین گل سرخ
اولین مرحله : غیرت زدایی است، در این مرحله تبری را از بین می برند. ابتدا یک هجوم سنگین شروع می شود در مورد تعصب و غیرت نسبت به احکامی از اسلام ، نسبت به سنت، نسبت به ملیت و کشور، میگویند که این تعصب ها جاهلانه است، مربوط به گذشته است، فرد آزاد اندیش تعصب ندارد، نسبت به شخص ولی فقیه که نباید تعصب داشت، از همه کارهای او که نباید دفاع کرد، امام خمینی فرق می کرد، بعدا کم کم همین قضیه نسبت به امام .ره.، که بله امام هم اشتباهاتی داشت. بعدا کم کم مطرح می کنند امام معصوم به جا اما اصل ولایت فقیه چرا؟بعد کم کم نسبت به امام معصوم و بعد پیامبر و الی آخر. اول می آیند این قلعه محکم تعصب دینی که با غیرت حفظ میشود را می شکنند. وقتی غیرت رفت ، حب بی حصار و بی دفاع می شود.
مرحله دوم: تکثر در محبت(ایجاد مراجع متعدد برای حب و بغض) در عرض محبت اصلی، محبت ها و بغض های فرعی ایجاد می کنند یا انسان در خود ایجاد می کند «مودتی خالصه لکم» از بین میرود. شریک در محبت و بغض الهی و اولیای او ایجاد می کنند.
مرحله سوم: حب زدایی است، شروع می کنند به بیان ضعف ها، تشکیک در فضایل، خوب اگر هر روز از کسی پیش شما بد بگویند...
مرنجان دلم را که این مرغ وحشی ز بامی که برخاست مشکل نشیند
مرحله چهارم : ایجاد بغض است، یعنی عکس آن مسیر به طور همزمان اجرا می شود، ابتدا نسبت به باطل بغض زدایی می کنند، بعد ایجاد محبت به باطل و در نهایت ایجاد تعصب به آن. این نوع دیگری از بنیان گذاری(اسست اساس الظلم و الجور) است.
بررسی عقلانی و نتیجه عقلی این را میگوید که باید حب و بغض، مدیریت و اصلاح شود و در جای خود قرار گیرد.اکنون زیارت عاشورا همین کار را می کند. یعنی حب و بغض را اصلاح می کند. ببینید چقدر سلام و موالات و نیز چقدر لعن و برائت، در ابتدا نسبت به مرجع اصلی حب یعنی امامت و پس از آن نسبتبه تعیین دوست و دشمن است.پس به غیر از توجیه اهمیت تولی و تبری و.. حب و بغض را در جای خود قرار می دهد و از انحراف آن جلوگیری می کند.
زیارت عاشورا می آموزدکه حب و بغض شخصی را باید به کنار گذاشت و حب و بغض اعتقادی را
جایگزین آن کرد. می آموزد که شیعه نباید با کسی دشمنی شخصی داشته باشد.
منبع: تبیین «جنگ نرم»و رابطه آن با «جنگ سخت» در زیارت عاشورا، متن سخنرانی دکتر علی اکبر احمدیان
نگاهی به مفهوم جهاد اقتصادی
در باب مفهوم و نسبت دو کلمه جهاد و اقتصاد در عبارت «جهاد اقتصادی» که نام سال 90 شمسی لقب گرفته است، شش نکته حائز اهمیت است:
نکتهی اول اینکه مفهوم جهاد اقتصادی و خصوصاً کلمهی جهاد یک تعبیر استعارهگونه و دارای معانی و دلالتهای خاصی است. کلمهی جهاد معمولاً به نوعی تلاش مقدس اطلاق میشود و یکی از کلماتی است که در گفتمان دینی ما معنا پیدا میکند و همیشه صبغهی تقدس را در درون خودش دارد. نکتهی اول اینجاست که به زعم بنده، رهبر انقلاب ابعاد دنیوی را با ابعاد مقدس اسلامی درهم آمیخته و همگون میبینند. برای همین هم کار کردن برای مسائل اقتصادی، پیشرفت و آبادانی و عمران کشور را با مسئلهی مقدسی به اسم جهاد تلفیق میکنند.
دشمن وقتی در عرصههای امنیتی، سیاسی و حتی به نحوی فرهنگی در ایران شکست خورد، تنها برگ برندهای که در این هفت، هشت سال اخیر در دستانش باقی مانده است، ناکارامدی اقتصادی است.
این یکی از پیامهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است که مسائل معنوی و مادی و یا به عبارت دیگر حسنهی دنیا و حسنهی آخرت چگونه میتوانند با یکدیگر همراستا شوند. اگر مسئولان از ظرفیتهای معنوی، انسانی و فرهنگی کشور به درستی استفاده کنند، ما از کلمهی جهاد میتوانیم برکات زیادی را نصیب این مرز و بوم کنیم.